Wednesday 15 May 2019

Ου..τοπι(κι)στής! Γιατί αυτός ο Τίτλος?




Ποιος είσαι ...πως σε λένε; Εγώ είμαι "Ου Νίκους". Αυτή ήταν η ερώτηση που μου έκανε μια καθηγήτρια μου τον πρώτο χρόνο που έφυγα που το χωριό για την Αθήνα και αυτή ήταν η απάντηση μου. Την έβλεπα να χαμογελά και μου πήρε κάμποσο καιρό να καταλάβω το γιατί. Για όσους δυσκολεύονται να το αντιληφθούν, στο Ξηρόμερο αλλά και σε αλλά μέρη της χώρας μας "Ο Νίκος" μπορεί και να είναι και ..."Ου Νίκους"!

Τότε δεν έβρισκα τίποτα αφύσικο στην προφορά μου. Μετά έμαθα να το ελέγχω αν και είμαι περήφανος για την καταγωγή μου. Ζώντας σχεδόν μια δεκαπενταετία στο εξωτερικό, όπου αναγκάζομαι να μιλώ πολύ λίγο Ελληνικά, η αρχική μου προφορά επανήλθε και είναι εμφανής ακόμα και σε αγγλικές λέξεις. Φανταστήτε αγγλικά με χωριάτικη προφορά: Del'it αντί Delete!

Για τον τίτλο αμφιταλαντεύτηκα ανάμεσα στο "Ουτοπιστής" και στο " Ο τοπικιστής". Επέλεξα μια μίξη "Ουτοπι(κι)στής". Την ονειροπόλο πλευρά του εαυτού μου με την ουτοπική πλευρά των απόψεων, αλλά και την τοπικιστική. Ιδιαίτερα η τελευταία, η αγάπη για τον τόπο, είναι η αφορμή για το ότι ξεκίνησα να γράφω εδώ.

Ποιος είναι ο τόπος μου; Εξαρτάται από τον συνομιλητή μου. Αν είσαι από τον Αστακό η τα γύρω χωριά Ξηρομέρου, θα σου έλεγα τα Βλυζιανά. Αν πάλι δεν ξέρεις που πέφτουν, θα σου έλεγα από τον Αστακό. Αν δεν είσαι Έλληνας, θα σου έλεγα ο τόπος μου είναι η Ελλάδα. Και αν είσαι ακόμα μακρύτερα και δεν ξέρεις καν την Χώρα αυτή (μου έτυχε και αυτό!) τότε το σπίτι μου είναι η Ευρώπη. Αν μπορούσα να απαντήσω σε κείνη τη δασκάλα μου ξανά στην ερώτηση "πώς σε λένε και ποιος είσαι;" Θα της έλεγα "Είμαι ο Νίκος, ένας ουτοπικός τοπικιστής" και για να χαμογελάσει σαν τότε θα το ξεκαθάριζα: "Ου Νίκους Ου..τοπι(κι)στής!





No comments:

Post a Comment

Πως τους πετσόκοψες έτσι ρε….Σταρακά!

         Μια κοινωνία, μια χώρα αλλά δύο παράλληλοι κόσμοι! Υποκλίνομαι κυρία μου!    Υποκλίνομαι στην αγωνιστικότητα και μαχητικότητα που δ...